Hjem 4. - 6. klasse Samarbejde med Verninge

Samarbejde med Verninge

Tommerup og Verninge Skole er distriktsskoler. Det betyder, at elever fra Verninge Skole som udgangspunkt fortsætter deres skolegang hos os, når de starter i 7. kl.

Vi ved at overgange kan være svære for mange børn og unge mennesker, så derfor har vi i samarbejde med Verninge Skole valgt at der på klassetrinene fra 4. - 6. kl. skal arbejdes målrettet med at skabe kendskab og fællesskab mellem vores elever.

Dette samarbejde udvikles løbende gennem dialog med bestyrelser, lærerteams og elever. I dette skoleår er det besluttet, at elever og lærere mødes flere gange med fokus på, at eleverne skal lære hinanden bedre at kende.

Ud over disse besøg kommer Tommerup Skoles "MOT ung-motivatorer" på besøg i 6. kl. på Verninge Skole, så eleverne her på lige fod med vores, får kendskab til det trivselsforløb de naturligt bliver en del af, når de efter sommerferien starter i 7. kl. hos os.

Der er endnu ikke en fast form på samarbejdet, men vi kan se at eleverne nyder at være sammen med hinanden.

Eksempler på samarbejdet kunne være:

• Fælles ture til klasseværelset i skoven.
  • Fælles madlavning og hyggeligt samvær.
  • Fælles teatertur.
  • Besøge hinandens skoler og få et indblik i hverdagen.

Tommerup Skole
Stadionvænget 7