Hjem 7. - 9. klasse MOT

MOT

En trivselsskabende aktivitet på 7.-9. årgang.

Konceptet MOT, MOD på dansk, stammer fra Norge, der er langt fremme, når det gælder unges trivsel. Siden 1997 har programmet trænet unge i at vise mod for at styrke deres robusthed og fællesskaber.

MOT's vision er at skabe et varmere og tryggere samfund. Vi er som MOT-skole med til at skabe robuste unge, der kender sig selv og kan inkludere alle.

Igennem årene i overbygningen kommer alle vores elever igennem en række undervisningsmoduler, hvor der stilles skarpt på den enkelte elevs indre styrker og evne til at vise MOD i forskellige sammenhæng. Der arbejdes overordnet med tre vigtige kompetencer ift. at kunne agere i den for mange komplicerede verden, som vi alle er en del af.

De tre styrker der arbejdes med er:

• MOD TIL AT LEVE
  • MOD TIL AT VISE OMSORG
  • MOD TIL AT SIGE NEJ

På Tommerup Skole har vi 5 uddannede MOT-coaches, der i fællesskab varetager undervisningen i de i alt 20 moduler, som eleverne skal igennem.