Hjem 7. - 9. klasse Skolerejse for Tommerup Skole

Skolerejse for Tommerup Skole

På Tommerup Skole har vi valgt at tilbyde en skolerejse for vores elever i 9. kl. Skolerejsen er en forældrebetalt tur, som de seneste år er gået til Berlin.

I Berlin kan eleverne for alvor mærke historiens vingesus, når de eksempelvis bevæger sig igennem Brandenburger Tor eller står ved Check Point Charlie. Der er ligeledes et rigt kulturliv, som de også når vidt omkring på de 4 dage, som turen varer.

Der kan i forældregruppen planlægges forskellige aktiviteter, hvor eleverne selv kan være med til at rejse penge til turen. Der er masser af læring at hente både i forberelserne op til sådan en rejse, og de dage man er afsted.

Det styrker elevernes fællesskab, og det er typisk en mere sammentømret gruppe af unge mennesker vi får hjem, end dem vi sendte afsted. Det øgede indbyrdes kendskab til hinanden styrker også der samarbejde, når de tilbage på skolen eksempelvis skal i gang med projektopgaven og slutteligt afgangsprøverne, som altsammen stiller store krav om kendskab til egne og andres styrker.

Tommerup Skole
Stadionvænget 7